PODRĘCZNIK ONLINE ZALOGUJ

PROJEKT ARCOÍRIS


Arcoíris jest podręcznikiem zrodzonym z połączenia pasji i doświadczenia. Jednakże, żeby mieć pewność, że jest on funkcjonalny i na pewno spełni oczekiwania nauczycieli, przeprowadziliśmy przez rok szkolny 2011/2012 generalną próbę podręcznika.

Udostępniliśmy wybranej grupie nauczycieli i ich uczniom rozdziały Arcoíris w formie pdf, dzięki czemu mieli możliwość poznać ten podręcznik i wyrobić sobie opinię na jego temat.

Cieszymy się, bo wynik jest zaskakująco pozytywny. Dzięki ich uwagom i pomysłom mieliśmy sposobność poddać drobnej korekcie wybrane teksty, ćwiczenia lub nagrania.

Ufamy, że od września będziecie mieć szansę pracować z naprawdę dobrze przemyślanym, spójnym, a przede wszystkim ciekawym podręcznikiem.

I pamiętajcie, to co polskie jest dobre:-)
Poniżej znajdziecie krótkie wypowiedzi o podręczniku Arcoíris nauczycieli i lektorów, którzy testowali nasz podręcznik.

 

 

„Uważam, iż najmocniejszą stroną podręcznika Arcoíris jest tematyka, jaką porusza – sprawy bieżące i najbliższe studentowi.

Po zapoznaniu się z podręcznikiem uczeń jest w stanie swobodnie opowiedzieć historie związane z jego własnymi przeżyciami oraz wzięte z najbliższego otoczenia.

Struktura podręcznika ułatwia studentowi skupić się na najważniejszych aspektach językowych, które są przedstawione w łatwo dostępnej i przejrzystej formie na początku każdego rozdziału. Oto książka, która nauczy nas języka obcego w sposób szybki i usystematyzowany. Podręcznik ten na pewno ułatwi pracę wielu lektorom, który dotychczas musieli przedzierać się przez gąszcz źle skonstruowanych i mało ciekawych podręczników. Książka ta jest niezwykła pomocą zarówno dla studenta, jak i nauczyciela.”

Aleksandra – lektorka w szkole prywatnej, uczy dorosłych.

 

„Miałam okazję przez ostatni rok pracować z podręcznikiem do języka hiszpańskiego ARCOIRIS i jestem bardzo zadowolona z tej możliwości. Testowałam ARCOIRIS w grupach ze studentami  i osobami dorosłymi i uważam że w tej książce znajdują się tematy doskonale odpowiadające powyższym grupom, takie jak podróże, orientowanie się w mieście, zwyczaje w krajach kultury iberoamerykańskiej. W ARCOIRIS podoba  mi się,  że materiał jest bardzo dobrze uporządkowany, znajdziemy tam część gramatyczną z ćwiczeniami, teksty do czytania i słuchania, obrazki, i część dotyczącą ciekawych zwyczajów w krajach Ameryki Łacińskiej jak i Hiszpanii. Lubię w podręczniku to, że nawet ktoś kto opuścił zajęcia z lektorem, może w domu narobić lekcję. ARCOIRIS jest podręcznikiem dynamicznym, przejrzystym i przeznaczonym dla odbiorców, którzy z radością chcą się uczyć języka hiszpańskiego i poznawać kulturę iberoamerykańską.”

Kasia – lektorka w szkole prywatnej

 

“Lo que me gusta de este manual es el apoyo al profesor, por ejemplo con las bolsas de palabras. Muchas veces, sobre todo un profesor nativo, puede obviar muchas palabras cometiendo el error de pensar que no suponen un problema para el alumno. La bolsa de palabras es una buena guía que nos alerta de qué vocabulario necesita conocer el alumno.

También aprecio mucho los colores y el formato, las audiciones y las propuestas de juegos y actuaciones que aportan un dinamismo extra al que el profesor pueda tener. El libro tiene muchas fotos, colores diferentes y esto funciona en el subconsciente del alumno, en su estado de ánimo y en su actitud en la clase.

Un libro gris, con mucho texto y sin colores produce aburrimiento en el estudiante, hace que desconecte de la clase y pierde interés. Arcoiris juega con sus colores y mantiene la atención del alumno.”

Lorena-lektorka w szkole prywatnej

 

„Pracowałam z Arcoíris z osobami dorosłymi, głównie pracownikami banku. Zdecydowaną zaletą podręcznika jest różnorodność tematyczna, która obejmuje zagadnienia ciekawe do omawiania na zajęciach w różnych grupach (również pod względem wiekowym). Ważne jest, że zawsze bazuje na wiedzy posiadanej przez uczniów i nigdy nie wprowadza zbyt dużej ilości nowego materiału, przez co uczniowie mogą doskonalić swoją znajomość języka bez poczucia niezrozumienia i skomplikowania, które często zniechęcają do nauki. Ponadto podręcznik jest bogaty w słuchanki,  które pomagają studentom oswoić się z różnymi akcentami oraz tempem mówienia. Podręcznik skonstruowany jest tak, aby motywować uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach (minidialogi, krótkie czytanki, słuchanki, krótkie zadania gramatyczne, praca z obrazkami), przez co są one dynamiczne i ciekawe.”

Dorota – lektorka w szkole prywatnej, pracuje z osobami dorosłymi

 

„Zostałam poproszona o przetestowanie podręcznika Arcoíris w pracy z uczniami klas licealnych. Uczę 4 klasy. Arcoíris był podręcznikiem wspomagającym.

Arcoíris jest podręcznikiem przemyślanym, pisanym dla polskiego słuchacza, bardzo współczesnym. Widać to nawet w początkowych rozdziałach – w których poruszane są zagadnienia typowe dla początków poziomu A1- ale nawet na tym poziomie uczniowie czują, że mają do czynienia z żywym językiem – (minidialogi) Pewne konstrukcje są dla tego poziomu typowe, stanowią bazę języka, ale w sytuacjach codziennych , realnych rzadko z nich korzystamy – minidiálogos pokazują , że na każdym etapie nauki można wprowadzać zwroty i wyrażenia, po które będziemy sięgać już zawsze :) Jest to fajne i motywujące.

Zdecydowanie ulubionym elementem podręcznika wśród młodzieży licealnej jest sekcja ¿Qué se dice? Cały podręcznik bardzo porządkuje wiedzę – fiszki na tablicy korkowej mają nieco nagłówkowy charakter – trochę jak niusy w MTV – wyłuszczają to co najważniejsze – ponadto sankcjonują pisanie po podręczniku ;-)

Jako nauczycielka z długim stażem doceniam przede wszystkim różnorodność kolejnych actividades, podręcznik daje sam w sobie podstawę dobrej lekcji – nie trzeba szukać materiałów dodatkowych – pracując z innymi podręcznikami odnoszę czasem wrażenie, że są  pisane tak, aby konieczne było kupowanie dodatkowych pozycji z danego wydawnictwa urozmaicających lekcję – Arcoíris jest właściwie samowystarczalne. A ‘Bolsa de palabras’ to praktycznie ściąga dla nauczyciela ;)

Co ważne ćwiczenia  nie są nadmiernie rozbudowane – pozwalają przez cały czas pracy nad nimi utrzymać skupienie grupy.

Po wydaniu Arcoíris jestem zdecydowana na wprowadzenie tej książki jako  podręcznika wiodącego w swoich klasach.”

Anna – nauczycielka w liceum państwowym.

 

„Największym plusem Arcoiris są teksty na czasy przeszłe . Szczególnie praca nad imperfecto – to chyba pierwszy podręcznik, który nie traktuje tego czasu jako materiału dla hobbystów : nie  opowiada o pociągach parowych, dorożkach i XIX wieku – nawet imperfecto może być współczesne ! „

Paula – lektorka niezależna

 

„Przez rok pracy z książką Arcoiris miałam okazję przetestować podręcznik na różnych grupach wiekowych. Niewątpliwą jego zaletą jest uniwersalność – z książki mogą korzystać zarówno dorośli, jak i młodzież, a każdy znajdzie coś interesującego. Na uwagę zasługuje fakt, że książka stale powraca do nabytych już umiejętności językowych i umożliwia sprawne przećwiczenie przerobionego materiału. Logiczny układ oraz nacisk położony na konwersację zdecydowanie ułatwia pracę lektorowi”

Małgosia – lektorka w szkole prywatnej, pracuje z dziećmi i młodzieżą

 

Nie powiem Arcoíris to ambitna książka. Wyróżniają go spośród innych podręczników długie dialogi. Są one dość skomplikowane, ponieważ łączą wiedzę nabytą i nową. Uważam, że jest to jedna z głównych zalet podręcznika. Jest to wyzwanie dla uczniów. Ale dzięki temu wciąż powraca się do słów, które normalnie idą w zapomnienie. Druga fantastyczna rzecz to trabajo en parejas. Nawet jeśli nie miałam czasu poszukać dodatkowych zabaw na lekcję, zawsze czułam się bezpiecznie, bo na końcu książki autorzy umieścili ciekawe interaktywne ćwiczenia:-). Czekam na pierwsze wydanie!

Iza, zajęcia indywidualne z dorosłymi, lekcje z młodzieżą